La manca d’espai logístic amenaça el comerç electrònic

Publicat: Divendres, 22 febrer, 2019


L’auge del comerç electrònic ha disparat la contractació d’espais logístics. En 2018, es van contractar 935.000 m2 a Madrid, un 2% més que el 2017 i un nou rècord en el sector per segon any consecutiu.

Tant l’Associació de Promotors de Catalunya (APCE) com consultores immobiliàries alerten de la poca disponibilitat de naus industrials en els llocs on la demanda és més elevada, com Barcelona i Madrid.

Si el creixement de les compres en línia segueix el ritme dels últims anys, arribarem a un punt en què no hi haurà prou espai urbà i es produirà un col·lapse de les comandes“, assegura el professor dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC Josep Maria Català.

Segons un informe de Zetes, que cita la UOC, avui dia les empreses líders del mercat només triguen 20 minuts en preparar un encàrrec i garanteixen un lliurament completa en el primer intent. Ara bé, una saturació dels lliuraments, posaria en escac aquests temps i obligaria a buscar solucions alternatives.

L’ús d’macrodades és una d’aquestes possibles solucions que s’apunten. Català assegura que “permetria l’especialització dels magatzems segons el barri on estiguin i factors com la renda per càpita, el volum comprat, el temps de reposició o els productes més demandats per zona, hores i tipus de comprador“. La col·laboració entre empreses és una altra de les possibles respostes davant aquest possible col·lapse.

Tornar a notícies